SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı konulemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı beş on elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çkızılışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu iki mefhum, yürekerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayır ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.